UCBMEDIA … et Ord til Dagen ... Dansk Dansk Norsk Norsk Svensk Svensk Grønlandsk Grønlandsk Gave... gave til UCB

2014-04-17Læs et Ord til Dagen i dag (2014-04-18)2014-04-19
Ord for 2014-04-18
18. april
Du får endnu en chance!
„... "husk mig, når du kommer i dit rige." Og Jesus sagde ...: "Sandelig siger jeg dig: I dag skal du være med mig i Paradis."“ Luk 23,42-43
Forfatteren Charles Swindoll skriver: „Hvis der nogen sinde har været en samtale ved et dødsleje, der er blevet debatteret, er det denne. Røveren levede hele sit liv som synder, en bølle ... på ingen måde viste han sig værdig ... hvad havde han gjort for at modtage det evige liv? Hvad var det Jesus godkendte? Tro! Enkel, ægte og udokumenteret tro på Kristus. Det er alt, hvad Gud kræver, og alt, hvad vi kan give. Det hurtige billede af Jesu liv, som røveren dannede sig, overbeviste ham om, at Jesus var Guds søn. Samtalen lærer os om tre vigtige sandheder:
1) Ingen er nogen sinde for lang ude. Tænk på en eller anden, som du har afskrevet ... "Nej, de vil aldrig lære Kristus at kende. Jeg har prøvet alt ... der komme aldrig respons.“ Husk røveren på korset, næste gang du er fristet til at tro, at et andet menneske er uden for nådens rækkevidde.
2) Dit virkelige vidnesbyrd er dit eget liv. Sokrates kaldte engang ord for „tåbelige ting“. Når dit liv vækker fortabte menneskers opmærksomhed, har du tilstrækkeligt bevis for de ord, du bruger. Du vil blive forundret over, hvordan Gud giver dig de passende ord, hvis du lader ham virke i de andres og dit liv.
3) Alt, hvad Gud kræver er en enfoldig tro. Hvis du arbejder på at gøre dig fortjent til at komme i paradis, er du på gale veje. Overvej det Ð hvor mange gode gerninger skal der til, for at det er nok? Når frelse sker ved tro, er alle gerninger og al ære Guds. Du skal aldrig tvivle på, at du er modtaget i Guds familie, når du går hans veje. Røveren tvivlede ikke ... han skulle ikke afgive nogen form for løfte. Han troede med hele sit hjerte, og blev frelst.“
Det kan du også blive!
Bibellæseplan: Sl 108; Luk 20; Dom 3-4

… stille stunder styrker …

Bestil den trykte udgave af et “Ord til Dagen”. word@UCB.dk
UCB MEDIA, Box 92, 2770 Kastrup.
tlf. 32 340 112
... et Ord til Dagen hviler på frivllige gaver. Tak for din gave.