UCBMEDIA … et Ord til Dagen ... Dansk DK Norsk NO Svensk SE Grønlandsk GL Gave Gave til UCB

2016-05-03Læs et Ord til Dagen i dag (2016-05-04)2016-05-05
Ord for 2016-05-04
4. maj
Når Gud kalder dig (4
„... lidelserne i den tid, der nu er inde, er for intet at regne mod den herlighed, som skal åbenbares på os.„ Rom 8,18
Somme tider ser vi på Guds kald i vort liv gennem rosenfarvede glas. Men at høre Guds opfordring er ikke det samme som at begynde en drømme-karriere. Da Gud kaldte Jeremias til at prædike for et folk, der ikke ville lytte, græd Jeremias så meget, at han blev kendt som Õden grædende profetÕ. Vores første reaktion på en opgave fra Gud er generelt - frygt.
Henry Blackaby skriver: „Nogle mennesker siger, ÕGud vil aldrig bede mig gøre noget, jeg ikke magter.Õ Jeg er kommet til et punkt i mit liv, hvor jeg ved, at hvis jeg kan håndtere den opgave, jeg fornemmer Gud giver mig, så er den nok ikke fra Gud. Den slags opgaver Gud giver i Bibelen har altid guddommeligt format. De ligger ud over, hvad mennesker kan gøre, fordi han ønsker at demonstrere sin natur, sin styrke ... og sin godhed ...„ til den verden, som ser til. At sige ja til Guds kald betyder ofte, at du må sætte timer af til en indsats, også når du hellere vil lade være. Og det er ikke altid Gud lønner dig med den slags anerkendelse, du havde håbet på. Folk kan misbillige, hvad du laver, og forsøge at stoppe dig. Du kan være sikker på, at det vil indebære prøvelser og fejl og nogle forkerte opstarter. Naturtalent alene er ikke nok til at ære dit kald; du har brug for ideer, styrke og kreativitet ud over dine egne ressourcer for at gøre, hvad Gud kræver af dig. Paulus siger, „Vi er Guds medarbejdereÕ 1.Kor 3,9 KJV, fordi det må være Gud og dig, der arbejder i fællesskab, hvis det skal lykkes. Han kalder dig ikke bare til at arbejde for ham; han kalder dig til at arbejde sammen med ham!
Bibellæseplan: Sl 123; 1.Kor 12; 1.Sam 12-13

… stille stunder styrker …

Bestil den trykte udgave af et “Ord til Dagen”. word@UCB.dk
UCB MEDIA, Box 92, 2770 Kastrup.
tlf. 32 340 112
... et Ord til Dagen hviler på frivllige gaver. Tak for din gave.