UCBMEDIA ... et Ord til Dagen ... Dansk DK Norsk NO Svensk SE Grønlandsk GL Gave Gave til UCB

2017-11-13Læs et Ord til Dagen i dag (2017-11-20)2017-11-15
Ordet for 2017-11-14
14. november
Bed for dem!Ê
"Husk på dem ... der mishandles ..." Hebr 13,3
Bibelen siger, at vi skal blive ved med at elske hinanden som brødre. (Vers 1) Derefter bliver den mere specifik: "Husk på dem, der er i fangenskab, som om I var deres medfanger, og på dem, der mishandles, så sandt som I også selv har en krop." Den 18. april 2007 blev tre kristne i Tyrkiet dræbt for deres tro. Necati Aydin var en af dem. Han var 35 år gammel og pastor i byen Malatya, og Max Lucado fortæller hans historie: "Da Nacati nåede kontoret, havde hans to kolleger allerede fået besøg; fem unge mænd, som sagde, de var interesserede i at høre om den kristne tro. Men inkvisitorerne havde andet end spørgsmål med. De kom med geværer, brødknive, reb og håndklæder. Angriberne svingede deres våben og forlangte, at Necati skulle bede den islamiske konverteringsbøn: "Der er ingen Gud undtagen Allah, og Mohammed er hans profet."
Da Necati nægtede, begyndte torturen. I en pinefuld time bandt angriberne de kristne, forhørte dem og skar i dem. Til sidst, da politiet bankede på døren, skal de halsen over på deres ofre. Det sidste, der lød fra kontoret, var et skrig fra en usvigelig kristen: "Messias! Messias!"
Sådanne historier kan på deres egne måde gøre os stille. Denne formiddags trafikpropper er ikke længere værd at nævne. Sådanne historier får os til at spørge os selv: "Ville jeg klare sådan en ofring? Ville jeg kalde på Messias? Ville jeg opgive mit liv?" Det er mærkværdigt, som vi kan klage over ubetydeligheder. Bibelen siger, at du skal bede for dine lidende medkristne rundt omkring i verden, som om du selv lider.
Bibellæseplan: Sl 135; Joh 12; Klages 3

... stille stunder styrker ...

Bestil den trykte udgave af et “Ord til Dagen”. word@UCB.dk
UCB MEDIA, Box 92, 2770 Kastrup.
tlf. 32 340 112
... et Ord til Dagen hviler på frivllige gaver. Tak for din gave.