UCBMEDIA ... et Ord til Dagen ... Dansk DK Norsk NO Svensk SE Grønlandsk GL Gave Gave til UCB

2017-03-19Læs et Ord til Dagen i dag (2017-06-28)2017-03-21
Ordet for 2017-03-20
20. marts
Dommens dag vil blive en herlig dag for dig
"... som han er, er også vi i denne verden." 1.Joh 4,17
Kommer du i Himlen, fordi du er værdig til det? Nej, du kommer til Himlen, fordi Jesus - den Ene, du har sat din lid til - er værdig! "Deri er kærligheden fuldendt i os: at vi har frimodighed på dommens dag; for som han er, er også vi i denne verden. Frygt findes ikke i kærligheden, men den fuldendte kærlighed fordriver frygten, for frygt er forbundet med straf, og den, der nærer frygt, er ikke fuldendt i kærligheden." (Vers 17-18)
På Dommens dag har jordisk rigdom ingen betydning. Fysisk skønhed vil ikke blive regnet for noget. Berømmelse vil være glemt. Måske kommer du til at stå ved siden af Napoleon eller Julius Cæsar, men du vil ikke tale med dem om Waterloo eller Brutus. Alle vil se på Jesus. De, som ignorerede ham, vil komme til at høre ordene: "... Gå bort fra mig ..." Matt 25,41 Men de, der tager imod ham som deres Herre og Frelser, har intet at frygte. Vi kan møde ham med "frimodighed på dommens dag; for som han er, er også vi i denne verden." Tænk engang!
Gud ser os på samme måde, som han ser Kristus - værdige og accepterede. Og eftersom du er i Kristus, kan du imødese Dommens dag, som han gør det - med frimodighed. Frygter Kristus dommen? Nej, det behøver en syndefri sjæl ikke at gøre. Frygter han døden? Nej, det gør han ikke, han, der selv giver livet. Skal vi, som Õer i KristusÕ så frygte dom og død? Overhovedet ikke: "... som han er, er også vi i denne verden." Dommens dag bliver altså en herlig dag for dig!
Bibellæseplan: Sl 79; Rom 7; 5.Mos 5-6

... stille stunder styrker ...

Bestil den trykte udgave af et “Ord til Dagen”. word@UCB.dk
UCB MEDIA, Box 92, 2770 Kastrup.
tlf. 32 340 112
... et Ord til Dagen hviler på frivllige gaver. Tak for din gave.